Kodėl svarbu kontroliuoti kokybę?
Šiuolaikinėje, sparčiai besikeičiančioje verslo aplinkoje laimi ta organizacija, kuri turi geriausią strateginį planą ir geriausiai prisitaiko prie kintančių aplinkybių, tad tinkamas verslo procesų valdymas užtikrina kiekvienos įmonės sėkmę rinkoje.
Pagrindinis kiekvienos įmonės tikslas – gauti kuo didesnį pelną. Norint šio tikslo pasiekti, įmonei būtina žinoti vartotojų poreikius, kad galėtų tinkamai formuoti savo prekių asortimentą, tobulinti vienokių ar kitokių prekių kokybę. Todėl kokybės valdymas įmonėje yra labai svarbus – kiekvienam naudinga išsiaiškinti ar vartotojai yra patenkinti tiekiamomis prekėmis, jų kokybe ir aptarnavimu.
Kokybės kontrolė – tai procesas, kuris užtikrina produkto kokybės palaikymą ar pagerinimą gamybos metu, gamybos klaidų sumažinimą arba visišką pašalinimą. Pagrindinė kokybės kontrolės ypatybė yra galutinio produkto detalus tyrimas ir analizė. Tinkamai vykdoma kokybės kontrolė gali atnešti įmonei tiek maksimalų pelną, tiek perspektyvas skverbtis į naujas rinkas su naujomis ar patobulintomis prekėmis ir taip atsilaikyti konkurencinėje kovoje.
Kokybės kontrolė gali būti vykdoma tiek gamyboje, tiek paslaugose, tiek komunikacijoje su klientu. Kokybės valdymo sistema yra labai svarbi verslui dėl pagrindinės priežasties: pardavus nekokybišką prekę ar paslaugą klientas daugiau nesikreips į tą pačią įmonę arba nepirks tos pačios prekės. Tokiu būdu kokybė turi tiesioginę įtaką pardavimams ir atsiliepimams, komunikacijai kitiems pirkėjams. Pardavimai turės tendenciją kristi.
Kokybę galima kontroliuoti vykdant gamybą, tai yra tarpinėse operacijose arba surenkant klientų atsiliepimus, įvertinimus. Kokybės valdymas yra planuojamas etapais: nustatant klientų poreikius, sukuriant produktus ir procesus šiems poreikiams patenkinti ir juos viršyti.
Pagarbiai, dr. Diana Satkutė, info@dilodi.lt