Nuo 2,5 iki 0,2 etato
Telefonas be perstojo skamba……
Darbuotojai eina ir eina be sustojimo pas patį, rodos durys neturi galimybės užsidaryti….
Jei bus uždarytos kabineto durys ir nieko neįsileisit, jei bus išjungtas telefonas, rodos visas gyvenimas sustos, įmonė žlugs ir bus prarastas verslas…..
Ar atpažįstate save tokioje būsenoje? Nematote, nežinote ką veikia jūsų darbuotojai darbo laiku? Jus nuolatos ima pyktis kai ateina mėnesio pabaiga ir reikia „duoti“ atlyginimą?
Kas tai? Kas tai per būklė? Kas tai per simptomai?
Pirminė ir esminė priežastis bei simptomatika: įmonėje nefunkcionuoja procesai. Visa atsakomybė ir krūvis tenka vadovui. Darbuotojai nenori prisiimti atsakomybių, jiems yra patogu, kad viską sprendžia vadovas. Pardavimus taip pat daro vadovas, klientai mieliau konsultuosis su įmonės vadovu, nei su vadybininku.
Dėl visiškai paprastos priežasties: vadovas yra suinteresuotas auginti pardavimus, jam miela yra veikla ta, kurią jis turi, todėl klientui suteiks visapusiškai profesionalią konsultaciją apie parduodamą produktą ar paslaugą.
Ir dar viena kertinė priežastis: jei klientą „perleis“ vadybininkui, kur garantija, kad pastarasis atliks pardavimą ir „nepaleis“ potencialaus kliento.
Dažnu atveju vadovai turi 2,5 etato krūvio dėl to, kad jiems rūpi jų verslas ir nepasitiki darbuotojais. O nepasitiki dėl to, kad nežino kaip toliau vystysis deleguotų darbų eiga.
Įmonės sėkmė priklauso ne tik nuo puikaus vadovavimo. To be abejonės reikia, tačiau neužtenka. Konsultuojant vadovus pastebėjau, kad bijoma deleguoti užduotis darbuotojams dėl to, kad neturima įrankių kaip toliau stebėti eigą ir valdyti bei kontroliuoti užduoties vykdymą. Šią baimę galima neutralizuoti įdiegus procesų valdymo sistemą.
Klausimas ar tikrai įmanoma vadovams vietoje 2,5 etato krūvio turėti 0,2? Atsakymas: taip, tai tikrai įgyvendinama. Šie skaičiai ne iš galvos yra paimti ir „ištraukti“. Jie yra tikri vien todėl, kad vienos paslaugų įmonės savininkė ir vadovė remiantis sumodeliuotais procesais viską labai kruopščiai skaičiavo. Buvo sumodeliuota detali etatų krūvio skaičiuoklė remiantis įmonėje egzistuojančių procesų veiklomis. Ir to pasėkoje buvo gauti rezultatai. Pradžioje pati vadovė pervargdavo, nuolatos skambėdavo jos telefonas ir dirbdavo rodos be sustojimo (2,5 etato).
Dabar, kai procesai jau pilnai savarankiškai funkcionuoja, vadovė visada yra atsipalaidavusi, su šypsena ir mėgaujasi gyvenimu. Įmonės pardavimai augantys, tačiau veiklos krūvio beliko 0,2 etato bei širdžiai malonūs darbeliai.
O kaip jaučiasi darbuotojai?
Tiesiog puikiai! Pirmiausiai dėl to, kad vadovas jaučiasi ramiai ir komfortiškai, nes mato visą veiklų eigą. To pasekoje įmonėje įsivyrauja draugiška aplinka. Randasi abipusis pasitikėjimas tarp vadovo ir darbuotojo.
Antra, tarp vadovo ir darbuotojo vystosi glaudesnė komunikacija ir daugėja šypsenų veiduose.
Taip funkcionuoja procesai: vadovas bet kada iš bet kurios vietos žino ir mato kaip vykdomos yra įmonėje veiklos, mato visus be išimties kritinius taškus, o juo labiau rezultatus. O ką jau kalbėti apie laisvą laiką ir širdžiai malonias veiklas…..
Baimė deleguoti užduotis išnyksta natūraliai.
Pagarbiai, dr. Diana Satkutė, info@dilodi.lt